Iskola előkészítő

Fejlesszük játékos módszerekkel a gyerekeket az iskolai életre való felkészülésben.

TUDNIVALÓK

Komplex Iskola előkészítő foglalkozás

Az iskola előkészítő foglalkozás a NAT által meghatározott elvárások alapján, részterületekre kidolgozott fejlesztő feladatokkal, munkafüzetekkel és feladatlapokkal valósul meg.

Az iskolában támasztott elvárások és megfelelésből származó szorongás, figyelemzavar, magatartás és viselkedészavar, tanulmányi eredmény romlása, önbizalomvesztés elkerülése a foglalkozások célja.

Fontos, hogy sokkal magabiztosabban, alapvető képességek birtokában menjenek a gyerekek iskolába, hogy ne ott derüljön ki valamelyik részképesség hiánya.

Az iskola előkészítővel kiküszöbölhető a lemaradás, a szorongás és a kudarcélmény.

A gyerekek az előkészítés során:

Fejlesztési területek:

Finommotorika fejlesztése

Beszédkészség és szövegértés fejlesztése

Szókincs fejlesztése

Írás és olvasás előkészítése

Zenei képességek fejlesztése

Számolási képességek fejlesztése

Gondolkodás fejlesztése

Figyelem, emlékezet, memória fejlesztése

Feladattudat fejlesztése

Szociális készségek fejlesztése

A foglalkozások menete:

Az iskola-előkészítő foglalkozások 8 fős csoportokban zajlanak.

A foglalkozás 60 perces.

JÓ TUDNI!

Amitől teljes lesz a foglalkozás

Mindezt kiegészíti a mozgásfejlesztés , amely a gyerekjóga-mindfulness-hangtálfürdő foglalkozás keretében valósul meg, több érzékszervi megtapasztalással.

A mozgásfejlesztés során különböző hangszerekkel is megismerkednek a gyerekek, melyek a hallásfigyelem, önfegyelem és koncentráció fejlesztése mellett szorongások oldásában is segíteni tudnak. Ezek a hangszerek többek között a hangtálak, a nyelvdob, a kalimba, és a koshi.

Kiegészítő fejlesztési területek:

A gyerekjóga-mindfulness-hangtál foglalkozás szintén 8 fős csoportokban történik. A foglalkozás 60 perces.

Önismeret

Az önismeret segít a gyerekeknek megérteni, hogy mit szeretnek, mit gondolnak és mire képesek. Egy fontos alap, hogy képesek legyenek kapcsolatok építésére, a felelősségvállalásra, a szorongások kezelésére és a jó döntések meghozatalára

Önszeretet

Az önszeretet segít a gyerekeknek megérteni, elfogadni és megszeretni azokat a tulajdonságokat, amelyek egyediek és különlegesek. Az önismeret és az önszeretet megteremti a bizalmat és a szükséges motivációt is, hogy a gyerekek megtapasztalhassák a siker örömét, és hogy jobban élvezzék az életet.

Hibázás lehetősége

Segítséget kapnak a gyerekek, hogy megtalálják a különböző konfliktusok megoldásához szükséges stratégiákat. Megtapasztalhatják, hogy a hibázás lehetőséget adhat a tanulásra és a személyes fejlődésre.

Kitartás

Megismerkednek a gyerekek a különböző kitartás típusokkal, mint például az akarat, a céltudatosság és a koncentráció. Megismerkednek a különböző motivációs technikákkal a kitartás eléréséhez.

Növekvő gondolkodás

Megismerkednek a gyerekek a növekvő gondolkodásmód jellemzőivel, különös tekintettel az új képességek és készségek elsajátítására. Átélik a játékok során, hogy hibázni lehet és újra lehet próbálkozni, tanulva a hibáinkból.

Negatív gondolatok

Megtapasztalják a gyerekek, hogyan lehet a negatív gondolatokat elengedni. Légzéstechnikák gyakorlása játékos módon, hogy jobban meg tudjanak birkózni a nyomással. Pozitív gondolkodás, megerősítés és önbecsülés technikáival találkoznak.

Relaxációs gyakorlatok

Relaxációs mese, dalok, légzőgyakorlatok, megerősítések

Érzékelések tudatosítása

Hallás, látás, szaglás, tapintás, ízlelés

Módszerem

Az iskola előkészítő mozgásfejlesztés a jóga gyakorlatait ötvözve a mindfulness érzelmi és érzékszervi megismeréseivel, a hangtálak rezgésének jótékony hatásával történik.

Ezek fontosságát a tudományos háttér is megerősítette számomra, miszerint:

Kisgyermekkorban az érzelmi fejlődés megelőzi az intellektuálisat, mert az érzelmeket és a motivációt szabályozó agyi központok fejlődése megelőzi a gondolkodás és a logika központjaiét.

Az érzelmi légkör az idegrendszer fejlődésére hatással van. Az érzelmi hatások fontos szerepet játszanak figyelmi folyamatokban.

A stressz és a szégyen biokémiai állapotában a gyermek képtelen a tanulásra. A gyermek idegrendszere egyszerűen nem befogadó kész, mivel túlságosan is a túlélésre koncentrál.

A szorongás képtelenné teszi a gyermeket arra, hogy kifejlessze az önszabályozás képességét.

Hiszen stressz hatására stresszhormonok kerülnek a véráramba. Ezek a kémiai anyagok, az „üss vagy fuss” reakcióra készítik fel a testet. Az agyban is hasonló folyamatok zajlanak le, így testünk és az agyunk minden része a reagálásra készül fel. Emiatt esély sincs a tudatos, jelenbeli átgondolásra, mely lehetővé teszi a figyelmet, a gondolkodást.

Éppen ezért van olyan fontos szerepe a stresszoldásnak, ezért lenne szükség már óvodában és iskolában is az alkalmazására.

HELYSZÍN

Hol és mikor?

Az iskola előkészítés választott időpontoknak megfelelően heti 1 vagy 2 alkalommal 60 perces, illetve 2×60 perces foglalkozás keretében zajlik a Balance Stúdióban (1035 Budapest, Vihar u. 36.)

Iskola-előkészítő foglalkozás:

Fejlesztő feladatok-munkafüzetek

Hétfő: 15:00 – 16:00
Péntek: 15:00 – 16:00

Iskola-előkészítő mozgásfejlesztés:

Gyerekjóga-mindfulness-hangtálfürdő

Hétfő: 16:00 – 17:00
Péntek: 16:00 – 17:00

Komplex Mozgásterápia (csoportos):

Szombat:    8:30 – 9:30

Komplex Mozgásterápia felmérés:

Egyeztetett időpontokban.

Részvételre előzetes egyeztetés és előjegyzés szükséges.