Megtanítom a gyermeked a jelenben lenni, javítva figyelmét és érzelmi egyensúlyát!
A mindfulness jelentése: Éber tudatosság. Az a tudatosság, amikor a figyelmet a jelen tapasztalat felé irányítjuk. Tudatosan figyelünk a pillanatokra, megfigyeljük az érzéseinket, gondolatainkat és élményeinket.
Egy kisgyerek még viszonylag rövid ideig tujda figyelmét összpontosítani, 4-5 évesen azonban már tudniuk kell 2-10 percen keresztül figyelni a szülő által választott tevékenységre és 10-15 percig elmerülni egy mesekönyvben vagy egy érdekes feladatban.
A tudatos figyelem gyakorlása elősegíti a gyerekek önszabályozó mechanizmusának megerősítését, hogy megfelelően - a korukhoz mérten - tudják kontrollálni érzelmeiket, magatartásukat és viselkedésüket.
Játékokos foglalkozások segítségével a gyerekek figyelmét a belső és külső tapasztalataikat tudatosítjuk. A mindfulness gyakorlatok során a gyerekek megtanulják hol csupán a légzésre, hol a testérzetekre, hol pedig a környezet hatásaira összpontosítani a figyelmüket.
A foglalkozás alatt megismerik saját belső reakcióikat, az őket érő hatások felismerését, s azok szabályozását is.
A mindfulness gyakorlatok csökkenthetik a szorongást, az impulzív, irányíthatatlan viselkedéseket és a figyelemzavart is.
Segít megérteniük az érzelmi állapotaikat, és kifejezni a mélyebb érzéseiket. Ezenkívül jobbá teszi a koncentrációs képességeiket, fejleszti a kommunikációs készségeiket, sőt több kutatás is alátámasztotta, hogy javítja a motivációjukat, frusztrációjukat, és még az önbizalmukat is.
Mindezek következtében a gyerekek jobban tudnak koncentrálni a tanulásra, jobban tudnak kommunikálni a társaikkal, és sokkal nagyobb önbizalmuk lesz.
A figyelemzavar és a hiperaktív viselkedés egyre gyakoribb jelenség napjainkban.
A 2020-as becslések szerint Magyarországon nagyjából 70.000 gyereket érinthet a figyelemhiányos hiperaktivitás zavar /ADHD/.
Azonban érdemes tudni, hogy a kórkép jellemző tüneteivel / impulzív viselkedés, figyelemzavar/ ennél jóval több gyerek és felnőtt küszködik.
Az általános iskolai tanárok arról számolnak be, hogy az ilyen jellegű viselkedésproblémák száma folyamatosan emelkedik, ennek pedig komoly következményei lehetnek a gyerekek értelmi, érzelmi és szociális képességeire nézve.
Kutatások szerint a mindfulness alapú gyakorlatok hatására javulhat a koncentrációs készség, a magatartás szabályozás, valamint csökkenhet az azonnali érzelmi reakciók előfordulása.
Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar egyik kutatása 21 tanulmányt összefoglalva tárta fel a mindfulness alapú foglalkozások /Mindfulness Based Interventions/ pozitív hatását nemcsak a figyelemhiányos és hiperaktív zavarral diagnosztizált, de a hasonló nehézségekkel küzdő 3-12 éves gyerekek kezelésére is.
Ezek sikeres eredmények megoldást jelenthetnek azoknak a fiatalabb ADHD-s gyerekeknek, akiknek még nem javasolt a gyógyszeres kezelés.
A legjobb élmények biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint például a sütik, amelyek segítségével tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk eszközinformációkhoz. Ezen technológiák engedélyezése lehetővé teszi számunkra, hogy feldolgozzunk olyan adatokat, mint a böngészési szokások vagy egyedi azonosítók ezen az oldalon. A hozzájárulás vagy a hozzájárulás visszavonásának elmulasztása esetén bizonyos funkciók és szolgáltatások másképp működhetnek az oldalon.